Monday, June 23, 2008

Dari Matriks ke IPT


Alhamdulillah.. Selesai sudah program minggu ni. Letih. Penat. Gembira. Semua ada. Tak sangka perjalanan program berjalan baik. Untuk diri juga untuk semua fasi. Pencerahan berlaku. Tuhan mendengar rintihan hati yang selama ini disembunyi. Semoga menjadi pendorong agar segala usaha perbaikan diteruskan.

Apa yang penting, nasib agama dan bangsa diharap terus terbela. Buat sahabat di luar sana rebutlah ruang dan peluang selama masa masih tersisa. Minggu depan, adik-adik dari matrikulasi akan menjengah masuk ke alam IPT. Besar harapan kami selaku pembimbing kalian dapat memanfaatkan segala perkongsian. Jika dahulu kalian dididik sekarang jasa kalian pula ditagih. Sebarkan segala yang dipelajari ke medan sendiri. Terutama buat adik yang ke medan baru. Raihlah pengalaman sebanyaknya menghidupkan usaha menyeru umat di tempat kalian. Ada yang terbang ke utara. Ada yang menyongsong ke selatan dan ada yang berenang ke kepulauan. Di mana pun kalian berada, ingatlah segala pesan dan peranan kalian.

Buat adik yang pernah terdidik langsung di bawah seliaanku, maafkan diri atas segala kesalahan dan kekhilafan. Fitrah manusia. Emosi terkadang mengatasi akal. Tetapi diri percaya betapa kalian mampu mencipta. Sejarah bakal terlakar di bumi tempat kalian berpijak. Percayalah!
Hanya doa yang bisa dititipkan seusai solat tanda munajat. Meski pun jauh di pinggir mata tetapi hati berpisah tiada...

Wallahu alam

No comments: